onsdag 6 februari 2013

Tiden var finns den!

 Hej alla!

Jag undrar så var tar tiden vägen,,tycker jag gör inte annat än äter,sover ,jobbar.Har som sagt fått lite
längre dagar nu,jag har börjat åka tåg igen till jobbet.Så min dag börjar med uppstigning kl 04:15,äta lite frukost,klä på mig ,tandborstning osv sen tar jag bilen till nässjö parkerar den vid colorama ( vi har fått lov
att ställa på deras personalp,istället för  Järnvägsp som då EJ är gratis) sen gå mina första  200m till
tåget,Åker med detta till Huskvarna därjag oftast inte hinner med första bussen ,,men sitta där o vänta i
25 min nej tack så då går jag från Huskvarna station till Ekhagsrondellen ca 4 km,sen kommer min buss.
Och jag åker med denna till Torsvik bussterminal,, sen får jag då gå sista biten till jobbet ca 2 km mitt ute
på landsvägen ,,kommer plogbil så gäller det att hoppa ner i diket.Sen vara på jobbet i 9 tim ,sen åter gå
2 km till bussen,som tur är kan jag åka hela vägen till Jönköpings station se vänta där till 17:45 och är nu ganska van att det alltid är någon störning på vägen ..så hemma i Nässjö ca 18:45 och sen då gå 200m till
bilen och sen hem till ca 19:00...O vad ska man då göra sen ,,ja precis vart har kvällen tagit vägen!!!!
Men det blir nog bättre när det blir ljusare igen.
Vi börjar nu få lite ordning på alla kartonger finns fortfarande lite saker som jag EJ vet vart jag lagt,men de
kommer väl fram ,Har faktiskt även kasserat ganska mycke saker,kläder mm o mer lär det bli.Jag  som
vanligvis är en riktig ekorre samlar, samlar kan ju vara bra att ha (eller inte).Men jag längtar till våren då
jag ska ta tag i vår Gillestuga o fixa till den,,men detv är mycke saker därinne o stallet är också bambaderat.

Nu är det Lunch...

På återseende :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar